З досвіду роботи

Опис досвіду роботи вчителя початкових класів Олександрівської філії КЗ "Олександрівське НВО №1"
         Творчість вчителя породжує творчість учня. Діти - барометр твоєї роботи. Виходячи з цього, визначила для себе три непорушні вимоги: працювати професійно, творчо, сучасно.
         Загальновизнано, що школа - модель суспільства. Саме від якості шкільного навчання і виховання залежить збагачення культурних цінностей. Стрімкий розвиток усіх сфер суспільного виробництва зумовлює збільшення обсягу та підвищення складності навчального матеріалу з усіх шкільних дисциплін. Тому реформування освіти має конкретну мету - створити такі умови навчання, за яких би кожен учень успішно навчався, розвивав свій інтелект,був готовим до творчої самореалізації. У світі, який стає усе більш залежним від інформаційних технологій, школярі й учителі мають бути знайомі з ними.
         Вважаю, що учитель, який не володіє компʼютерними технологіями, незабаром буде нецікавий, сучасному здобувачеві освіти.
         Свою творчу діяльність я здійснюю у двох основних формах: застосування відомих засобів у нових сполученнях відповідно до педагогічних ситуацій, що виникають в освітньому  процесі, і розробка нових засобів. Мені здається, саме форма і методи організації навчання учнів у початковій школі є головним аспектом досягнення найкращих результатів у навчанні.
         Намагаюся на уроці працювати з усіма дітьми. Інноваційні технології  навчання якнайбільше сприяють цьому.
Вагомість початкової освіти - не лише у міцно засвоєних знаннях, а й  у ключових компетентностях, які мають стати найважливішим надбанням шкільної освіти. Це такі компетентності:
ü уміння вчитися,
ü здоровʼязбережувальна,
ü загальнокультурна,
ü громадянська,
ü підприємницька,
ü соціальна,
ü інформативно-комунікативна.
         В основу інтерактивних педагогічних технологій покладено принцип взаємонавчання. Саме цей підхід дозволяє формувати в учнів мовленнєву та комунікативну компетентності.
         Працюючи над методичною проблемою, керуюсь основними положеннями розвивального(автори В.Давидов, В. Паламарчук), особистісно-орієнтовного(автор О.Савченко), інтерактивного(автор О.Пометун) та життєтворчого навчання.
         Зʼясувавши особливості використання інтерактивних технологій, я активно впроваджую їх  у практику своєї роботи.
         Починаючи працювати з класом, поступово вводжу елементи інтерактивного навчання такі як: "мікрофон", робота в групах, технології ігрового та проблемного навчання.
         На уроках математики для перевірки знань і умінь використовую технологію "Карусель". Інтерактивний метод "Обери позицію" використовую на уроках з предметів: "Я у світі", "Основи здоровʼя". На уроках читання, української мови використовую технології "Сенкан", "Гронування", "Кубування"," Інтервʼю", "Незакінчені речення", Снігова куля", метод "Прес".
         При організації групової роботи розподіляю учнів за ролями, а саме: експерт, співрозмовник, мислитель тощо.
         Це сприяє вмінню учнів доводити твердження, відстоювати думку, набувати досвіду спілкування.
         Для розвитку мислення школярів застосовую на уроках проблемні завдання. Такі вправи розвивають мовлення, підсилюють упевненість, віру в свої сили.
         На кожному уроці читання працюю над проблемою вдосконалення навичок швидкого та виразного читання. Тому використовую вправи на розвиток мовного апарату та кута зору учнів. Це такі вправи: скоромовки, чистомовки, читання деформованих текстів, пірамід слів; ігри   "Дощик", "Буксир", "Хто більше".
         Спонукають учнів до активного мислення на уроці різноманітні цікаві вправи, ребуси, кросворди, загадки.
         Формуючи предметні компетентності здобувачів освіти, використовую на різних етапах уроку презентації, відео, фізкультхвилинки, читання з передбаченням, різнорівневі тестові завдання, цеглнки "Lego", метод проектів, створення ментальної карти, складання схем, гру "Засадимо грядку".
         Головним обʼєктом моєї уваги є творча особистість учня. Тому у своїй роботі велику увагу приділяю розвитку творчих здібностей здобувачів освіти. На кожному уроці здійснюю диференційований та індивідуальний підхід до учнів. Для цього використовую різнорівневі завдання з предметів.
         Привчаю дітей до самоконтролю і взаємоконтролю. Практикую різні форми оцінювання знань, умінь і навичок дітей. До оцінювання знань часто залучаю учнів, що сприяє підвищенню їх активності.
         Щодня намагаюся розвивати творчі здібності школярів, підхоплюю їх думки, підкреслюю їх оригінальність, стимулюю і підтримую ініціативу, вчу доводити починання до логічного завершення. Використовую творчу діяльність вихованців при проведенні різних видів масових заходів, відкритих занять, ранків, свят.
         Активно залучаю до участі в конкурсах, змаганнях, виставах. Впливаю на учнів особистим прикладом.
         Памʼятаю, що "своєчасно знайти, виховати й розвинути задатки і здібності у своїх вихованців, своєчасно розпізнати в кожному його покликання - це завдання стає тепер найголовнішим у системі навчально-виховного процесу". (В.О.Сухомлинський)
         Удосконалюючи роботу з обдарованими дітьми, даю їм ґрунтовні, міцні знання, готую до участі в олімпіадах, конкурсах.
         Застосування інноваційних технологій в моїй діяльності сприяє формуванню ключових компетентностей, підвищує інтелект дитини, зміцнює її  віру у власні здібності, стимулює активність і творчість.   

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу