Відкритий урок
Тема: Вправи на
визначення роду іменників.
Родові закінчення іменників.
Родові закінчення іменників.
Мета: Формувати
в учнів уміння визначати рід
іменників;
вчити розпізнавати рід іменників
за родовими
закінченнями;
закріплення знань про написання
власних та
загальних іменників;
розвивати мовлення школярів;
збагачувати їх словниковий запас;
виховувати бажання вивчати рідну
мову;
закріпити знання про традиції
українського
народу.
Обладнання:
презентація «Мовний ярмарок»;
кубики «Лего»;
роздатковий матеріал
– картки;
картина Шевченка «
Циганка».
Тип уроку:
комбінований
Зміст уроку:
1.
Оргмомент
-
Ось і пролунав урок. Нова тема. Цікавий урок .
В
українську мову зробимо впевнений крок.
*У
нас сьогодні урок-гра «Мовний
ярмарок».
- Увага! Увага! Спішіть, поспішайте,
Господарі й гості купіть, не
минайте
На ярмарок просим гуртом,
поодинці.
Чекають на всіх тут чудові
гостинці!
-А хто знає, що таке
ярмарок?
*Робота з тлумачним словником.
*Вправа очікування
- Діти, що ви очікуєте
від сьогоднішнього уроку?
Використайте букву із слова ярмарок і
висловіть своє очікування, який ви бачите урок.
Я - яскравий
Р – робочий і різноманітний
М – майстерний, мовознавчий
А - активний
Р - розвивальний
О – організований, обдуманий
К – корисний, казковий
2.
Повідомлення теми і мети уроку.
-
Сьогодні ви дізнаєтеся про те, що рід іменників можна визначити не тільки
за допомогою допоміжних слів він, вона, воно, мій, моя, моє, а й за допомогою
родових закінчень іменників.
-
Завдання нашого уроку (слайд 1)
Люди
люблять ходити на ярмарок, щоб щось придбати, показати себе якнайкраще та свій
товар. Ми вирушаємо на ярмарок придбати знання.
3.
Узагальнення й систематизація нових знань.
а) Щоб увійти в ярмаркові ворота ви повинні пройти Бліц-опитування.
Вправа
«Бліц-опитування»
- Що означає іменник?
-
На які питання відповідають іменники, що є назвами істот?
-
Які іменники називаються власними?
-
Які іменники називаються загальними?
-
Якого роду бувають іменники?
-
Як визначити чоловічий рід іменників?
-
Як визначити жіночий, середній рід іменників?
Ви
справилися з Бліц-опитуванням і ворота ярмаркові для вас відчинені.
б) Біля воріт продаються календарі і ви вирішили
придбати собі календ арик. Звірте його з числом на дошці та запишіть у зошит.
За
китайським календарем це рік миші. Запишіть це слово в зошит.
-
На яке питання відповідає слово миша?
-
Яка це частина мови?
-
Який перший звук у слові?
-
Охарактеризуйте його. (пригол., тв., дзв.)
-
Запишіть у зошит.
в)
Одним із головних дійств на ярмарку є ярмаркова жердина. Необхідно вилізти вгору до вершини жердини і
дістати приз, який закріплений там. Пропоную вам піднятися на мовну жердину.
У
вас є мовне завдання: деформований текст. Складіть речення за змістом, щоб
одержався правильний текст. Використайте цеглинки Lego.
Звірте
з екраном.
Дібрались
ви до вершини.
г) –Зараз розглянемо що ж там за приз?
Вправа « Сигнали»
- За
роботу ви одержали гарні чоботи.
д) А далі ми
підходимо до хлібної лавки. Там паляниці, пироги, булки. А головне там висять у
в*язці бублики смачні. Ви б хотіли їх купити? Тоді підходимо по черзі купуємо
бублики і записуємо завдання, які на бубликах.
-Як
пишуться власні та загальні іменники?
4.
Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
а)Вправа «Банк знань»
-
Походили ми по ярмарку, товарів різних
хочеться придбати і собі, і брату, і татові, і мамі, а грошей бракує.
Треба йти до банку. Наш банк – це знання з української мови. Розгляньте таблицю
на екрані і визначте закінчення у словах.
5.
Закріплення вивченого матеріалу. Робота за підручником
а) Наступна лавка у нас – лавка Солодощів. Ні для кого не таємниця, що всі
діти люблять цукерки. А для того, щоб купити ярмаркові півники, вам треба
виконати завдання.
Вправа 306, по 3 слова; розподілити
іменники по родах, використавши знання з банку.
Перевірка.
*Фізкультхвилинка.
-
А що це за ярмарка без пісень і танців. Нумо, відпочивати.
б) Ярмарку не буває без жартів, веселощів, усмішок.
І ось один козак продавав кота в мішку. А коли так кажуть? Коли продають
щось незвичне, несподіване, цікаве.
Робота в групах. Скласти сенкан.
в) Робота в групах.
Вправа « Рушничок »
- Для матусі ви вирішили придбати рушничок, але
його треба вишити бісером. А який же візерунок? Я пропоную вам вишити рушничок
знаннями з теми іменник. Можете користуватися схемою на дошці і дописати свої
приклади на вивчені правила і створити малюнки; намалювати предмети-іменники.
г) Робота в групах « Хірурги »
- Хтось пошкодив на ярмарку слова і примчали на
«швидкій допомозі».
(завдання
в конвертах: утворити слова, визначити рід і скласти речення).
6.
Підсумок уроку
- За останні гроші ви вирішили придбати на згадку картину Т. Г. Шевченка
- « Циганка - ворожка»
- Назвіть іменники, визначте в них закінчення і рід.
- Чи справдились ваші очікування?
- Що нового ви дізналися на уроці?
- Я вам хочу побажати
Щоб у вас завжди було
що продавати
і за що купувати,
щоб були міцними знання.
7.
Домашнє завдання
– Виписати
іменники з байки Л. Глібова «Чиж і Голуб»
і вказати їх рід.
8.
Оцінювання
- Ви одержуєте сувеніри – смайлики, хто добре працював – веселі, а хто трішки
слабіші – сумні.
- Але, щоб вам усім було радісно після ярмарку, я дарую вам солодощі.
Коментарі
Дописати коментар