Відкритий урок


Тема: Вправи на визначення роду  іменників.
              Родові закінчення іменників.
Мета: Формувати в учнів уміння визначати рід
            іменників;
              вчити розпізнавати рід іменників за родовими     
            закінченнями;
              закріплення знань про написання власних та   
           загальних іменників;
              розвивати мовлення школярів;
              збагачувати їх словниковий запас;
              виховувати бажання вивчати рідну мову;
              закріпити знання про традиції українського
            народу.
Обладнання: презентація «Мовний ярмарок»;
                          кубики «Лего»;
                          роздатковий матеріал – картки;
                          картина Шевченка « Циганка».
Тип уроку: комбінований

                          Зміст уроку:
1.            Оргмомент
-      Ось і пролунав урок. Нова тема. Цікавий урок .
В українську мову зробимо впевнений крок.

*У нас сьогодні урок-гра «Мовний ярмарок».
-      Увага! Увага! Спішіть, поспішайте,
Господарі й гості купіть, не минайте 
На ярмарок просим гуртом, поодинці.
Чекають на всіх тут чудові гостинці!
-А хто знає, що таке ярмарок?
  *Робота з тлумачним словником.
   *Вправа очікування
- Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  Використайте букву із слова ярмарок і висловіть своє очікування, який ви бачите урок.
Я - яскравий
Р – робочий і різноманітний
М – майстерний, мовознавчий
А - активний
Р - розвивальний
О – організований, обдуманий
К – корисний, казковий
2.            Повідомлення теми і мети уроку.
-      Сьогодні ви дізнаєтеся про те, що рід іменників можна визначити не тільки за допомогою допоміжних слів він, вона, воно, мій, моя, моє, а й за допомогою родових закінчень іменників.
-      Завдання нашого уроку (слайд 1)
Люди люблять ходити на ярмарок, щоб щось придбати, показати себе якнайкраще та свій товар. Ми вирушаємо на ярмарок придбати знання.
                                                                                                                                                                                                                                                          

3.            Узагальнення й систематизація нових знань.
а) Щоб увійти в ярмаркові ворота ви повинні пройти  Бліц-опитування.
Вправа «Бліц-опитування»
- Що означає іменник?
- На які питання відповідають іменники, що є назвами істот?
- Які іменники називаються власними?
- Які іменники називаються загальними?
- Якого роду бувають іменники?
- Як визначити чоловічий рід іменників?
- Як визначити жіночий, середній рід іменників?
Ви справилися з Бліц-опитуванням і ворота ярмаркові для вас відчинені.
б) Біля воріт продаються календарі і ви вирішили придбати собі календ арик. Звірте його з числом на дошці та запишіть у зошит.
За китайським календарем це рік миші. Запишіть це слово в зошит.
-      На яке питання відповідає слово миша?
-      Яка це частина мови?
-      Який перший звук у слові?
-      Охарактеризуйте його. (пригол., тв., дзв.)
-      Запишіть у зошит.
в) Одним із головних дійств на ярмарку є ярмаркова жердина. Необхідно вилізти вгору до вершини жердини і дістати приз, який закріплений там. Пропоную вам піднятися на мовну жердину.
У вас є мовне завдання: деформований текст. Складіть речення за змістом, щоб одержався правильний текст. Використайте цеглинки Lego.
Звірте з екраном.
Дібрались ви до вершини.
г) –Зараз розглянемо що ж там за приз?
     Вправа « Сигнали»
- За роботу ви одержали гарні чоботи.
д)  А далі ми підходимо до хлібної лавки. Там паляниці, пироги, булки. А головне там висять у в*язці бублики смачні. Ви б хотіли їх купити? Тоді підходимо по черзі купуємо бублики і записуємо завдання, які на бубликах.
-Як пишуться власні та загальні іменники?

4. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
     а)Вправа «Банк знань»
- Походили ми по ярмарку, товарів різних  хочеться придбати і собі, і брату, і татові, і мамі, а грошей бракує. Треба йти до банку. Наш банк – це знання з української мови. Розгляньте таблицю на екрані і визначте закінчення у словах.

5.            Закріплення вивченого матеріалу. Робота за підручником
 а) Наступна лавка у нас – лавка Солодощів. Ні для кого не таємниця, що всі діти люблять цукерки. А для того, щоб купити ярмаркові півники, вам треба виконати завдання.
        Вправа 306, по 3 слова; розподілити іменники по родах, використавши знання з банку.
Перевірка.
*Фізкультхвилинка.
- А що це за ярмарка без пісень і танців. Нумо, відпочивати.
б) Ярмарку не буває без жартів, веселощів, усмішок. І ось один козак продавав  кота  в мішку. А коли так кажуть? Коли продають щось незвичне, несподіване, цікаве.
           Робота в групах. Скласти сенкан.
в) Робота в групах. Вправа « Рушничок »
- Для матусі ви вирішили придбати рушничок, але його треба вишити бісером. А який же візерунок? Я пропоную вам вишити рушничок знаннями з теми іменник. Можете користуватися схемою на дошці і дописати свої приклади на вивчені правила і створити малюнки; намалювати предмети-іменники.
г) Робота в групах « Хірурги »
- Хтось пошкодив на ярмарку слова і примчали на «швидкій допомозі».
    (завдання в конвертах: утворити слова, визначити рід і скласти речення).

6.            Підсумок уроку
-      За останні гроші ви вирішили придбати на згадку картину Т. Г. Шевченка
-       « Циганка - ворожка»
-      Назвіть іменники, визначте в них закінчення і рід.
-      Чи справдились ваші очікування?
-      Що нового ви дізналися на уроці?
-      Я вам хочу побажати
Щоб у вас завжди було
 що продавати
і за що купувати,
щоб були міцними знання.

7.             Домашнє завдання
  – Виписати іменники з байки Л. Глібова «Чиж і Голуб»  і вказати їх рід.
8.             Оцінювання
-      Ви одержуєте сувеніри – смайлики, хто добре працював – веселі, а хто трішки слабіші – сумні.
-      Але, щоб вам усім було радісно після ярмарку, я дарую вам солодощі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу